شبکه های اجتماعی معروف

شبکه اجتماعی

شبکه های اجتماعی معروف

تعریفی از شبکه های اجتماعی معروف :

شبکه های اجتماعی معروف در دنیا دارای یک پس زمینه میباشند که به اختصار آنرا تعریف می نماییم:

همانطور که می دانید اجتماع از جمع شدن دو یا چند نفر در کنار هم بوجود می آید که در یک یا چند موضوع به یکدیگر وابسته اند.حال این موضوع میتواند پیوندی بین افراد ایجاد نماید. اگر افراد را بعنوان راس یا نقاطی در یک طرح باشند رابطه بین این افراد، نوع و تعداد پیوند را نشان میدهد که در محموع شاهد تشکیل یک شبکه هستید.

در این میان شبکه های اجتماعی معروف که با تکنولوژی های روز همراه شده اند و برای ارتباط بایکدیگر از اینترنت بهره می برند به شبکه های مجازی معروف شده اند.

در چند سال‌ اخیر شبکه‌ های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی رشد بسیار زیادی در سراسر جهان و به خصوص ایران داشته‌اند.

ورود کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی معروف و بزرگ با فیس بوک آغاز شد اما با توچه به رشد روز افزون سیستمها و نرم افزارهای موبایلی، انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها توانستند راه خودشان را به کشورمان باز کنند. وایبر، لاین، اینستاگرام، واتس اپ، ایمو، توییتر و اسکایپ بخشی از این شبکه‌هایی بودند که به طور گسترده توسط کاربران ایرانی مورد استقبال قرار گرفتند اما چند تا از آن‌ها به دلایل مختلف، بیشتر از بقیه به محبوبیت رسیدند.

به شما پیشنهاد میشود:

طراحی سایت مشهد

طراحی اپلیکیشن در مشهد

سئو و بهینه سازی سایت در مشهد

شبکه های اجتماعی   تلگرام شبکه اجتماعی معروف و پر طرفدار

محدودیت استفاده وفیلتر شدن فیس بوک و ویژگی‌ها و امکانات جالب ، تلگرام همچون ایجاد کانال، گروه‌های کاری، خانوادگی و آسان بودن دسترسی به آن هم از طریق کامپیوتر واز طرفی موبایل‌محور بودن و فیلتر نبودن آن، این اپلیکیشن را به سرعت به پرطرفدارترین پیام رسان تبدیل کرد. اکنون حتی فیس بوک که زمانی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در بین کاربران محسوب می‌شد در برابر تلگرام حرفی برای گفتن ندارد و این پیام رسان ساده به عنوان بزرگ‌ترین پاتوق مجازی کاربران شناخته می‌شود.

 

  شبکه اجتماعی اینستاگرام

در عصرحاضر اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی معروف با قابلیت اشتراک گذاری تصویر پس از تلگرام، دومین شبکه اجتماعی محسوب می شود. این اپ پرطرفدار آمریکایی در ابتدا تنها یک ابزار ساده برای اشتراک‌گذاری تصاویر بود اما شرکت فیس بوک در سال ۲۰۱۲ این اپلیکیشن را خریداری نمود وهمین موضوع باعث رشد چشم‌گیر ۲۳ درصدی که ۲۰ برابر بیشتر از میزان رشد خود فیس بوک است را تجربه کند. هم اکنون بسیاری از فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف هم صفحه اینستاگرام ساخته‌اند و اجناس و خدمات خود را معرفی کرده و حتی به فروش آنلاین می پردازند. از سوی دیگر کاربران معمولی هم برای سرگرمی و اطلاع رسانی از وضعیت خود  به اشتراک‌گذاری عکس مشغول هستند و با جمع‌آوری لایک به امتیاز دادن به خود و دیگران احساس خرسندی میکنند و در همین حال، بازار مکاره خرید و فروش لایک‌های بیهوده نیز در این فضا بسیار داغ است.

 

شبکه اجتماعی -خبری توییتر

توییتر (Twitter) طرفداران زیادی در میان مردم عادی ندارد زیرا خبرمحوری و کم‌رنگ بودن جنبه سرگرمی و انتشار عکس و فیلم در آن، باعث این شد که این شبکه اجتماعی خیلی مورد توجه کاربران معمولی قرار نگیرد  اما مردان سیاست‌مدار، خبرنگاران و دنبال‌کنندگان اخبار از مهمترین طرفداران این شبکه اجتماعی به شمار می آنید. توییتر در سال‌های گذشته محدودیت ۱۴۰ کاراکتری برای ارسال پیام مستقیم را داشت اما اخیرا این محدودیت را به ۱۱۰۰ کارکتر رسانید و کاربرانی که می‌خواستند در هر لحظه در جریان اخبار قرار بگیرند، از آن استقبال کردند. حضور سیاست‌مداران و خبرنگاران رسانه‌ها در توییتر و ارسال و انتشار کردن اخبار در لحظه، موجب شد تا سرعت انتقال اخبار در این شبکه بیشتر شود تا جاییکه حتی از خبرگزاری‌ها نیز سبقت گرفت و آن را  به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تبدیل کرد.

واتس آپ

در این اپلیکیشن علاوه بر فرستادن متن و ارتباط های متنی، می توان فایل‌های مختلف مانند پی دی اف و اسناد حجیم را بدون پایین آمدن کیفیت ارسال نمود و همین موضوع باعث شد تا به سرعت مورد توجه کاربران قرار بگیرد. از طرفی رمزگذاری پیام‌ها پیش از ارسال باعث بالارفتن ضریب امنیت و جلوگیری از سرقت اطلاعات افراد، یکی از مزایای این شبکه اجتماعی به حساب می آید که از دیگر قابلیت‌های مورد توجه واتس اپ به شمار می اید. حضور فعال ۴۳۰ میلیون کاربر و ارسال متوسط ۵۴ میلیارد پیام کوتاه به صورت روزانه دلیل قانع کننده ایی بود تا مارک زاکربرگ (مالک فیس بوک) در سال ۲۰۱۴ این اپلیکیشن نوپا و پردرآمد را خریداری کند.

ایمو و سایر شبکه های اجتماعی معروف دیگر

ایمو (imo)، تانگو (Tango) و اسکایپ (Skype) سایر شبکه های اجتماعی دیگر هستند که  در لیست محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و دنیا  هستند. ایمو و تانگو بیشتر محبوبیت خود رابخاطر ایجاد تماس تصویری بدست اورده اند اما اکنون تانگو به خاطر قطعی‌های مکرر و کیفیت پایین تصویر، بسیاری از طرفداران خود را از دست داده و اسکایپ و ایمو جای آن را در بین کاربران اجتماعی پر کردند. قابلیت تماس تلفنی تصویری و ارائه ویدیو کنفرانس از راه دور با کیفیت مناسب باعث شد تا ایمو و اسکایپ مورد استقبال کاربران زیادی قرار بگیرد.

در میان هجوم پر تعداد شبکه های اجتماعی خارجی، چند شبکه اجتماعی ایرانی مانند سروش و فیس نما و کلوب هم در حال فعالیت هستند که سروش به عنوان مهم‌ترین پیام رسان های ایرانی محسوب می‌شوند. ولی این شبکه ها و پیام رسان های داخلی علاوه بر اینکه مرتبا توسط رسانه‌های رسمی و دولتی مورد تبلیغ قرار میگیرند اما هنوز نتوانسته‌اند در میان کاربران ایرانی به محبوبیتی خوب و قابل قبولی برسند، شاید دلیل اصلی عدم اعتماد کاربران ایرانی به سازندگان این اپلیکشن برای حفظ اطلاعاتشان را بتوان اصلی‌ترین دلایل محبوب نشدن این اپلیکیشن‌ها دانست.

طراحی سایت ارزان در مشهد

بدون نظر

ارسال نظر

نظر
نام
ایمیل
وب سایت